Skleroterapia

Problem rozszerzonych naczyń krwionośnych na nogach ( tzw. pajączków, teleangiektazji, żylaków) dotyczy dużej grupy populacji i dla wielu z nich stanowi duży problem kosmetyczny. Dzięki skleroterapii możemy zamykać te naczynka podając do ich światła substancję leczniczą prowadzącą do ich całkowitego zniknięcia, uzyskując przy tym doskonałe efekty estetyczne. Stanowi to istotną alternatywę dla leczenia operacyjnego obarczonego większym ryzykiem powikłań i koniecznością pobytu w szpitalu.

Wskazania:

• teleangiektazje, pajączki, wenulektazje i poszerzone żyły siatkowate
  • żylaki kończyn dolnych
  • owrzodzenie żylne kończyn dolnych (podudzi)

Efekt zabiegu:

Proces zamykania światła naczynia krwionośnego nie jest natychmiastowy, trwa około 3-4 tygodni (w zależności od średnicy naczyń może potrwać od kilku tygodni do kilku miesięcy). Procedurę powtarza się po minimum 4 tygodniach, a liczba zabiegów uzależniona jest od rozległości i lokalizacji zmian i zwykle obejmuje 3-5 sesji zabiegowych.

Przebieg zabiegu:

Polega na podaniu do światła naczynia polidokanolu (Aetoxysclerolu)- leku powodującego miejscowy odczyn zapalny, co w konsekwencji prowadzi do zamknięcia światła ostrzykiwanego naczynia. Zależnie od kalibru naczynia używa się różnych stężeń preparatu. Zabiegi pozwalają na zamykanie zarówno małych pajączków jak i dużych żył na kończynach dolnych.

Zalecenia po zabiegu:

• bezpośrednio po zabiegu wskazane jest założenie rajstop lub pończoch uciskowych (zazwyczaj wykorzystuje się II stopień ucisku); kompresjoterapia zwiększa skuteczność zabiegu i pozwala na lepsze zamknięcie światła naczynia
  • ochrona skóry przed promieniowaniem ultrafioletowym (słońce, solarium)
  • odpowiednia pielęgnacja

Przeciwwskazania:

• ciąża i okres karmienia piersią
  • zaawansowane choroby żył i tętnic
  • niektóre choroby krwi